onsdag 3 augusti 2011

Sol ute

Jag och E sitter i soffan och tittar ut genom fönstret, på solen och på den nästintill molnfria himlen. Enligt kartan ligger närmsta badplats bara 20 minuters promenad härifrån. Jag är sugen på att gå dit, det är faktiskt värt att kånka upp och ner vagnen för, och att gå i den här värmen. Att få bada lite. Men jag inser ju att själva badningen skulle nog inte ens bli av, eftersom jag är ensam med E, och E ska väl inte bada som den 6 månader gamla bebi hon är. Hon får i vilket fall som helst absolut inte doppa sig! Och det vill jag. Så om jag går dit får jag i så fall häcka i skuggan med E, som säkert inte mår bra i värmen och så har jag en skrikande bebi på väg hem som jag får ta i selen och samtidigt köra vagnen och bli svettig och skön. Allt detta utan att ha badat.

Sa jag att jag är lite av en pessimist?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar