måndag 1 augusti 2011

Slår knut på mig själv

Igår var jag tvungen att tvätta allt till den "nya" vagnen, eftersom det när vi kom hem och dragit upp vagnen i lägenheten, visade sig att säljaren var rökare (stod självklart inte i annonsen). Så nu luktar tyget bra igen... Innan luktade det ärligt talat skit. Påminde mig om en lukt från när jag var liten, hos våra grannar mittemot som alltid rökte. Blä. Det enda som nu har en aningens stank av rök är handtaget och ramen, men det ska jag bearbeta tills det inte luktar något mer. Skrubba skrubba skrubba. Så ironiskt att jag som verkligen avskyr rökning och när folk röker i närheten av barn, ska lyckas köpa just en rökvagn på Blocket! Åh grr... Önskar jag var rik, så att vi kunde köpt en ny vagn från början.

Iallafall, så har jag precis brottats med ramen för att lyckas få på bastyget, utan framgång dock. Det enda som hände var att jag blev genomsvettig och arg. Så nu får far ta tag i den där när han kommer hem.

Det här med Blocket alltså, jag avskyr det. Ändå är jag beroende, och ända vet jag att man verkligen kan fynda om man har tur. Tyvärr har jag nu haft otur med barnvagnsköpen tre gånger av tre möjliga. Jag är så arg på mig själv och så besviken. I lördags när vi skulle hämta den här vagnen visade det sig ju även att tyget var trasigt och det var ett stort hål i sittyget. Jag är en usel prutare, och fick bara ned priset 500 spänn (mitt eget fel), nu i efterhand önskar jag att jag inte varit så snabb. Hade egentligen inte gett mer än 3000 för den nu när jag vet hur den egentligen var. Himla skit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar