måndag 18 juli 2011

5månadersskryt

Min tjej skötte sig exemplariskt på bvc, rörde inte en min vid första injektionen i vänsterbenet. Skrek i max 10 sekunder på andra sprutan, och blev sedan tyst och gnydde lite efteråt. Hon satt i mitt knä hela tiden och tittade på en leksak som bvc-sköterskan plockade fram. Stolt mamma är jag!

Till lunch åt hon blomkål och jag åt gryta och potatis från igår. Hon åt ju inte några mängder, men ett par skedar fick hon i sig, och D-dropparna förstås. Efter lite amning som dessert, sover hon nu. Hon har börjat kunna somna utan amning, med nappen i munnen och lite stjärtklapp! Jag är så nöjd, nu är jag inte längre lika mycket levande napp som jag varit tidigare. Dessutom märks det att hon sover bättre, lugnare, och längre utan att somna vid bröstet, så skönt för henne! Lilla glada bebis.

I lördags hämtade vi en barnstol till henne som vi köpte på Blocket. En 60-talsstol (tror jag) för 200 kr, känns mycket roligare än att köpa en jättestor Ikea-stol eller en svindyr Stokkestol. Den här är perfekt, några skavanker förstås men det känns bara fint på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar