söndag 17 juli 2011

Båge/krok

E bestämde sig för att vakna ungefär två minuter efter att J gått till jobbet. Vill knappt berätta det för honom, han blir så besviken.

Nu sitter vi och äter frukost. Jag med müsli, macka och kaffe, och E med resterna av en majsbåge. Hon slukar dem i en väldig fart, och sedan sitter hon med de ytterst kletiga resterna av dem i handen, och smörjer in hela bordet med det. Så söt! Att äta med henne har blivit mycket trevligare sedan hon börjat kunna sitta själv i en barnstol, nu kan hon nästan sitta och vara nöjd under hela tiden vi äter, om man underhåller lite under tiden, förstås.

Idag ska vi till bvc. Om jag inte minns fel är det dags för vaccin idag. Sist var jag dönervös, nu känner jag mig lite mer cool, även om jag vet att det kommer skära i hela hjärtat när hon skriker sådär otröstligt och högt som hon gör när de sticker in nålen i hennes tjocka lår. Semestern är förresten över, och jag tycker det känns rätt okej. Mitt och Es liv hemma känns supermysigt, vi har det så bra. Idag börjar vi med mat på riktigt, om en månad räcker inte bröstmjölken till och vi måste ersätta med riktig mat. Då känns det säkrast att se till att hon får i sig mat lagom tills dess...

Förresten, är inte Morgonpasset sommar ganska dåligt? Tjejen är ju helt otroligt tråkig.

1 kommentar:

  1. Håller med, morgonpasset är verkligen tråkigt nu på sommaren. Saknar kodjo!

    SvaraRadera