fredag 29 juli 2011

Helg

Jag och käten sitter och pustar ut efter en stressig dag, bebis ligger utslagen av värmen i spjälsängen i blåsten från fläkten. Vi har varit på Bromma Blocks en snabbis för att shoppa lite dricka på Systembolaget samt köpa blöjor på Coop. Efter det har jag flängt runt som en galning för att försöka skapa ordning i vår lägenhet, bland halvfärdiga garderober och madrasser och ren och smutsig tvätt och bajsblöjor och intorkade majsbågar och gamla muggar med kaffeslattar i. Om några timmar kommer min kusin med alldeles nytt sällskap och ska sova över hos oss innan de flyger iväg på kryssning (avundsjuk!) tidigt imorgon. Naturligtvis ska de slippa trampa i majsbågar och ligga bland dammråttor, därav mitt panikstädande.

J är hemma om en timme, då är det helg! :) I helgen ska vi hämta nya vagnen i Södertälje, och samtidigt passa på att fika med min vän F som bor där. På söndag, och kanske imorgon om vi hinner, ska vi färdigställa och flytta in i våra efterlängtade garderober. Pedanten i mig mår psykiskt dåligt av att leva i detta kaos, så garderoberna sitter fint nu. Det ska bli så skönt att få hänga upp mina klänningar på galgar igen, och vika alla tröjor fint på vita hyllor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar