tisdag 19 juli 2011

En steriliseringsbox

Idag köpte jag två nya nappar till E, för att liksom fira att hon faktiskt tar napp ibland. Här ska testas en helt ny sort, jajjamän! För en gångs skull öppnade jag den lilla lappen som följde med och läste lite om nappen, brukar aldrig göra det annars, jag menar, hur mycket kan det stå om en napp? Ja, det visar sig nu, efter att ha läst lappen, att jag inte ens kan använda nappen! För att sterilisera napparna använder man en steriliseringsbox som napparna ligger i (det var två med i boxen). 25 ml vatten ska man ha i boxen, och sedan ska man micra alltihop i 90 s.

"Ta ur sugnapparna ur steriliseringsboxen efter behov, men undvik att vidröra själva sugdelen. Använd steriliserade griptänger för att klämma ut eventuellt vatten som kan finnas kvar i sugnapparna."

Ja, ni kanske förstår varför napparna helt plötsligt är totalt oanvändbara?! Jag har ingen steriliserad griptång!
Och om jag nu hade en steriliserad griptång, hur skulle jag då sterilisera om den när jag använt den? Eller måste vi ta och investera i en sådan steriliseringsapparat?

Det är underligt att det ska till så många moment för att E ska få suga på sin napp. Jag menar, för någon vecka sedan hann hon sitta och suga en stund på en duk på en thairestaurang i Vänersborg, jag undrar om den var steriliserad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar