fredag 10 juni 2011

Jobb!

Igår fick min älskade J fast anställning på sitt drömjobb! Så otroligt härligt och underbart! Han är så värd det så som han kämpat och jobbat de senaste åren. Det är så spännande att få sitta här på första parkett och se hur han bra han är och hur han lyckas.

För vår lilla familj innebär det en enorm trygghet, och jag känner att jag med gott samvete kan göra klart skolan och bli sjuksköterska, även om det kanske inte är det jag vill till slut. J hade sett något om att man kunde bli djursjuksköterska genom att komplettera litegrann, det verkar hur roligt som helst. Tänk att få ta hand om små djur, mys! Eller så kommer jag bara gråta på jobbet hela tiden :(

E sover inne i sovrummet tillsammans med fläkten. Hon mår inte bra i värmen, gnällig, vill äta ofta och pyttelite och svettas jättemycket. Skönt att hon kan sova åtminstone. Själv kan jag inte sova alls just nu, tar minst en timme innan jag kan sova, oftast längre tid och alltid efter att jag legat och bytt ställning tusen gånger. Jag tror nästan att min sömn var bättre när E sov på mitt bröst, jösses vad mysigt det var att hon låg där första tiden. Ångrar det inte en sekund, tänk att hon var tryggast där, på mig. Gråt gråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar