måndag 27 juni 2011

Vakta

Kan jag vara tidernas sämsta bloggare? Mitt dåliga bloggande är dels ett tecken på att jag främst bloggar för min egen skull, men också på att jag nästan aldrig hinner sätta mig vid datorn...

Idag har jag iallafall fixat en "babyvakt" till oss. Alltså två walkietalkies kan man säga, en mottagare och en sändare. Funkade finfint när jag testade tidigare när E fick sova lunchnapen i spjälsängen, hörde henne direkt genom mottagaren. Den kommer från Biltema och har endast den här funktionen, inga temperaturer eller något sånt finns. Nöjer mig så bra med bara den funktionen. Tycker att man med lite sunt förnuft kan avgöra om det är för varmt eller för kallt där hon ligger. Att vår svarta vagn blir varm när den står i full sol är ganska självklart. Anledningen till inköpen av de här små walkietalkisarna är för att jag på midsommarafton inte kunde låta E ligga i vår säng på övervåningen, för att vi då inte hörde henne när vi satt ute i partytältet. Därför fick jag snällt vara inomhus alternativt springa ut och in hela tiden för att kolla om hon vaknat. Hade jag haft babyvakten hade jag kunnat få lite värdefull social kontakt med andra människor... Detta problem har jag aldrig upplevt eftersom vi bor i lägenhet, men här i föräldrarnas villa är det faktiskt superbra! Dock skulle jag aldrig få för mig att köpa andningslarm eller något sånt, det känns bara knäppt och jag skulle bli galen av att glo på det där larmet hela tiden. Då känns det bättre att hålla kolla på E istället.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar passa på att blogga när jag ammar och det blir ju en hel del ammande här…

    Nä, precis, man är så ovan vid egentid att man inte riktigt vet hur man gör...

    SvaraRadera
  2. Bra idé, ska jag testa. Sitter ju också och ammar ungefär hela tiden...

    SvaraRadera