fredag 17 juni 2011

Morotspurén

Idag har jag ännu en gång försökt få E att äta morotspuré. Jag fick verkligen ihop det idag, tidsmässigt med hennes och min mat samtidigt. Visade henne att nu är det dags för mat, och åt lite själv. Sedan tog jag en sked av morots- och smörblandningen och gav henne. Hon gapade stort och fick in skeden i munnen, tittade på mig, grimaserade och fräste sedan till och allt flög ur munnen igen. Ungefär så höll vi på i fem minuter innan jag gav upp :) Nu funderar jag på att testa något nytt, palsternacka perhaps? Såg så fina fruktblandningar i affären häromdagen, och det lockar mig att ge henne melon eller något. Men dumt att hon får smak för frukt istället för grönsaker, eller? Och det här med majskrokar, är det något man ska ha? Hon är ju bara fyra månader dock. Kanske är för tidigt?

Nä, passa på att dricka kaffe medan hon sover sin eftermiddagsnap...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar