tisdag 17 maj 2011

Avklarat

Nu är Lilla hjärtat färdigvaccinerad för den här gången. Hon skrek sig illröd i hela ansiktet, men jag tyckte att hon skötte sig fint i jämförelse med andra smågryn som jag såg på bvc. Hon blev nöjd med lite amning och sedan sov hon i sjalen hela vägen hem (jösses vad folk glor när hon sitter i sjalen, är det så ovanligt med bebisar i sjalar?!). Jag såg en bebis som var så ledsen och inte lät sig tröstas av mamma och pappa som såg ganska så desperata ut, stackarna :( Tyvärr satte de den lille i en BabyBjörn med huvudet framåt, så han har nog inte så mycket tröst att hämta hos dem på vägen hem... Jag hade lust att säga till dem att de borde ha honom vänd mot sig för att han får för mycket intryck och kanske känner sig vilsen om han får sitta framåtvänd, men vågade inte säga något med risk för att verka besserwizzerig... Synd om bebisen bara...

Nu sover E på vår säng, misstänker att hon kanske är påverkad av vaccinet för hon är ganska mammig och gnällig, så skönt att hon kan sova lite. Äntligen kan Aya ligga och gosa med mig i soffan ibland som vi gjorde förr, det är mys :) Hela sista tiden av graviditeten låg vi och gosade och hon hade mig helt för sig själv, och så kommer plötsligt en skrikande minimänniska och stjäl uppmärksamheten. Är nästan förvånad över att hon tar det hela med ro, hon blev vuxen när E kom tycker jag, sötkatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar