onsdag 11 maj 2011

"Bloggtorka"

Här har det varit tyst ett tag. Det är mycket som händer, med pappa, med E, med lägenheten. Och så har det varit så fint väder, och ja, tyst har det varit. Jag är tillbaks, iallafall just i det här inlägget :)

Igår när jag och E hade följt B till tunnelbanan sneddade jag med barnvagnen över gräset nedanför vårt hus, och möter en kvinna med två hundar som verkar relativt lugna. Plötsligt springer en av dem iväg, den större av dem, och hon skriker på den men den verkar vara vild och glad över att slippa det där eländiga kopplet. Jag ökar takten med vagnen och ser framför mig hur den hoppar på mig och biter mig i armen så att jag tappar vagnen med E i och... Hunden fortsätter vara vild och galen bakom oss och kvinnan skriker allt vad hon orkar efter den. Idag läser jag på Aftonbladet om ett äldre par som blivit illa bitna av tre hundar någonstans utanför Stockholm, och inser att jag nog är lite rädd för hundar. Stora hundar åtminstone, och i synnerhet nu när jag fått barn. Vill inte ens tänka tanken...

Jag har kommit på att jag gillar att bo nära en flygplats, det får mig liksom att drömma mig bort och det känns skönt. Men jag avskyr när de största jetplanen tvunget ska passera när E precis slumrat till! Då låter det som att  de använder vår balkong för start och landning ungefär.

Måste bara säga, att jag har fräknar! Och mitt hår har börjat bli solblekt á la högsommar redan nu! Ibland är det rätt så underbart att vara mammaledig. Glass och inredningstidning i äppelträdspark med sovande bebis i vagnen och strålande solsken... Mmm!

2 kommentarer:

  1. åh vi måste mysa i en äppelträdspark med glass och bebis när vi kommer upp! :)

    SvaraRadera
  2. jaa det håller jag med om!
    både med äppelträdsparken och hundrädslan, har också blivit rädd nu det senaste..

    SvaraRadera