onsdag 4 maj 2011

Krångel

Igår gick vi och presenterade oss för ordföranden i bostadsrättsföreningen. Skulle bla få våra namn uppsatta i trapphuset etc. Hade också planerat att fråga om vi kunde få ställa barnvagnen i korridoren i källaren, eftersom det är minst sagt osmidigt att förvara den i cykelförrådet. Men nej, det gick nog inte... Så, min och Es väg till vagnen ser ut såhär: Efter att ha klätt på både mig och E och lagt henne i liften, tar jag mig själv, henne i liften, sittdelen till vagnen och ev skötväska och går ner våra 3½ trappa ner i källaren. Ställer ner E, låser upp en dörr, tar upp E och går till nästa dörr, ställer ner E, låser upp dörren, tar upp E och tänder en lampa. Går genom korridoren och tänder ytterligare två lampor varav den sista måste släckas innan jag lämnar den delen av korridoren. Ställer ner E, går och låser upp vagnen, sätter på sittdelen. Rullar ut vagnen till E och öppnar sedan dörren ut som är en tung skyddsrums dörr. I vägen står ett stort löpband som någon ställt där så jag får lyfta upp vagnen över den. Håller upp skyddsrumsdörren och ställer upp dörren med hjälp av vagnen, hämtar E som vid det här laget är måttligt irriterad och skriker. Krånglar mig ut genom dörren med E och liften på armen. Går upp för en betongtrappa och ställer liften med E i på gräset. Springer ner för trappan och in i korridoren, ca 10 m in för att släcka lampan. Tillbaks igen för att baxa upp vagnen för betongtrappan upp till E som alltså legat ensam i liften och skrikit under tiden som jag måste tillbaks och släcka lampan. Lägger ner E i vagnen och sedan är vi klara att gå. Förhoppningsvis är det inte regn eller snö under tiden jag ska göra detta.

Ja, som ni ser är det inte så att jag längtar efter att ge mig ut. Jag har gjort det här en gång, och det räckte. Fram tills nu har vi haft vagnen i cykelstället ute låst med ett kombinationslås, men igår regnade det hela dagen och därför var vi tvungna att ställa in vagnen för att låta den torka. Det går inte att ha den ute, för då förstörs den, men det går heller inte att ha den inomhus för då tar jag mig inte ut. Det är helt uteslutet att behöva lämna E ensam så länge, och jag kan inte bära både henne och vagnen samtidigt och hinna släcka lampan alternativt bära henne genom mörkret nere i källaren. Jag klurar på lösningar varje dag, men hittar ingen. Vet bara att det inte fungerar så som jag har det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar