måndag 2 maj 2011

Måndag (igen)

Min far ligger i en operationssal på Sahlgrenska just nu, och jag vankar omkring med en bebis på armen och tänker på honom. Avskyr denna väntan.

Bebisen somnade nu precis på mina knän, och jag tassade in med henne i famnen och lade henne i sin egen säng. Hoppas hon sover en stund, stackaren har hållt igång sedan 06 imorse, då brukar hon bli såhär slut och övertrött.

Idag ska jag i vanlig ordning försöka hinna fixa med saker. Fixa med lägenheten, fixa med att försöka komma fram till bvc, fixa med föräldrapenning, fixa räkningar, fixa med hemligheter. Fixandet brukar vanligtvis aldrig hinnas med, bland amningar, powernaps, promenader och disk. Bvc har jag försökt minnas och hinna att ringa i två veckor...

1 kommentar:

  1. Åh tänker på dig :( håller tummen för pappa!

    SvaraRadera