fredag 27 maj 2011

Bastu

Om en vecka ska E bejaka sitt finska arv från pappas sida, och basta för första gången i sitt tre och en halv månader gamla liv. Själv har jag "lärt mig" att älska att basta och längtar tills det är dags igen, men känner mig lite lätt orolig för Es premiär. Jag har krävt av J att jag ska få ha henne i mitt knä när vi bastar, för att känna någon slags kontroll och kunna trösta henne om hon blir ledsen. Det kommer ju självklart inte vara hundra grader i bastun, inte ens sextio kanske, men ändå. Lilla hjärtat, tänk om hon blir rädd?
- - - -

Apropå bastu, förlovade vi oss i bastun i Kolbäck för snart ett år sedan, ovetandes om att en pyttepytteliten bebis simmade runt i min livmoder. Igår såg vi på Fyra Bröllop på teve, och på toppen av bröllopstårtan stod ett eiffeltorn eftersom brudparet hade förlovat sig i Paris. Vi fnissade när vi fantiserade om hur det skulle se ut med en bastu på toppen av vår tårta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar