tisdag 19 april 2011

Dumtankar

Jag kämpar med dumma tankar om att jag inte trivs här (ja vi har bara bott här i två dagar, därav dumma tankar). E och jag kämpar med hennes sömn. Jag hör så väl på hennes gråt och ser på hela hennes kroppsspråk att hon är trött, men ändå somnar hon inte. Hon somnar på mig, jag lägger henne i vår säng, och sen vaknar hon efter fem minuter och skriker. Liksom skriker sådär gnälligt, inte hungerskrik utan gnällskrik. Gnällskrik är det värsta jag vet, det innebär ofta mycket jobb från min sida för att få henne lugn...

Jag är så trött! :( Hur kan en dag med såhär fint väder kännas som en sådan skitdag?

Jag borde verkligen ta tag i det som finns kvar av bebismagen. Jag avskyr den, men jag orkar inte bli av med den för det innebär att jag måste börja träna, och jag känner att jag varken har ork eller lust att börja. Det är ett fullkomligt kaos fortfarande här, med en gnällig bebis blir det inte mycket gjort. Åh huvudvärk, åh trötthet, åh orka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar