torsdag 14 april 2011

Nytt nytt nytt

Imorgon är första dagen på resten av ditt liv. Så brukar det ju låta var och varannan dag för många som envisas med att jämt tänka positivt, men imorgon är det något speciellt i mitt liv. Imorgon börjar Stockholmslivet.

Imorgon tar jag och J med oss lilla E och så småningom även lilla käten och flyttar till Stockholm. Lilla jag. Jag kan knappt tro att det är sant. På något sätt har jag lyckats ta mig hit där jag är nu, någonstans inom mig känns det som att jag fortfarande är 15 år och ska börja första dagen på gymnasiet (i jättestora Uddevalla...), i ny svart JC-tröja och superbleka jeans med bara en ficka på (den andra var bortsprättad, det var jätteinne!). Om någon sagt till mig att jag om tio år skulle vara förlovad med den finaste mannen på jorden, ha världens vackraste unge tillsammans med honom, gemensam ekonomi med gemensamma lån, sötaste käten och världens bästa liv, då hade jag inte trott på den personen. Inte jag, hur skulle det gå till? Men på något vis, har jag tagit mig hit alldeles på egen hand. Och är så lycklig.

Och livrädd förstås, imorgon börjar ju Stockholmslivet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar