fredag 29 april 2011

Ibland händer det

Jag är en envis person. Jag har dessutom svårt att erkänna när jag haft fel. Nu tänker jag erkänna två saker som jag känt att jag haft fel om. Jag är inte redo för elaka kommentarer om det, utan jag vill bara erkänna.

- Det är ett jävla helvete att flytta med en bebis. Man hinner inte ens hälften av det man hade gjort utan bebis, vilket har lett till att det fortfarande ser ut som att vi flyttade in för en timme sedan. I efterhand kanske vi borde tagit det lugnt och flyttat i höst till exempel, men å andra sidan ville jag verkligen flytta innan E blev större och så att jag kunde börja i föräldragrupp i Stockholm. Det är lätt att vara efterklok, men nu får vi göra det bästa av situationen.

- Det gick inte så bra att börja sockerdetoxa just nu. Dessutom behöver jag ju träna om E ska fortsätta växa såhär, hon ska ju bäras upp och ner för alla tre trappor i kanske ett år till. Och på sockerdetox är det ännu svårare att bygga muskler. Igår kväll var jag så trött och slut i kroppen att jag tog beslutet att skippa lchf och äta lite mer kolhydrater än vad som är tillåtet på den kosten, typ på morgonen och till lunch, och sen äta kolhydratfritt på em/kväll istället. Dessutom ska jag försöka stå emot godissuget och sluta äta kakor och sånt (det går mindre bra...). Jag ska försöka ta minst en timmes promenad om dagen med vagnen och styrketräna lite lätt här hemma samt köra plankan för att bli av med putmagen. Lycka mig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar