fredag 15 april 2011

Plötsligt händer det

E har sovit i en och en halv timme i vår säng nu, jag har hunnit duscha, ätit frukost, skapa en ny blogg, blogga, borsta tänderna... Ja, det är inte klokt vad jag har hunnit mycket. Sedan jag fick barn har jag lärt mig att göra saker i superfart, jag äter snabbare än J, jag duschar i rekordfart, jag går jättesnabbt, jag somnar mycket snabbare. Det är liksom nödvändigt för att helt enkelt hinna med saker och ting, om jag inte åt snabbt skulle jag aldrig hinna få i mig en hel portion mat, eller hela frukosten. Om jag inte gick jättesnabbt ibland skulle E skrika mycket längre och mycket högre.

Jag borde börja packa lite tror jag. Imorgon ska ju allt flyttas, och knappt en sak är nedpackad... Allt går så mycket smidigare om det mesta är nedpackat redan. Sist vi flyttade från lägenheten med den underbara terassen, minns jag att jag sprang omkring och slängde ner saker i plastkassar i sista sekunden. Plastkassar som knappt nu, tre år senare, är uppackade. Så får det inte bli imorgon. Börja packa innan lillhjärtat därinne vaknar, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar